MOK

Wojciech Sternak - Granice Percepcji

Stepan Rudik - Ukraina Wystawa Pracowni Fotograficznej MOK 2020 Anna Worowska - Rytmy Grupa Twórcza Fotogram - Fotogram 2020 Wojciech Sternak - Granice Percepcji Podlaski Przełom Bugu 2019 Jerzy Chaberek - Wiara i Pamięć Grupa Twórcza Fotogram - Bałtów 2019 Wystawa Pracowni Fotograficznej MOK 2019 Włodzimierz Krzemiński - Fotografie codzienności Włodek Pawłow - Lalki Izabela Maciusowicz - Fotografie Grupa Twórcza Fotogram - Tryptyk Wojtek Męczyński - Wieloryby z Królestwa Tonga Podlaski Przełom Bugu 2018 Magdalena Wdowicz-Wierzbowska - "Tata" i "Po prostu męża mi brakuje. Spotkania z wdowami" Grupa Twórcza Fotogram - Białoruś 2018 Wystawa Pracowni Fotograficznej MOK 2018 Przemysław Barański - Guma Michał Kość - Żubry. Światło i Cień Elżbieta i Marek Lejbrandtowie - Stany skupienia wody Grupa Twórcza Fotogram - Fotogram 2018 Fotoklub Podlaski Podlaski Przełom Bugu 2017 Paweł Żak - I inne martwe natury Grupa Twórcza Fotogram - Chełm 2017 Wystawa Pracowni Fotograficznej MOK 2017 Portret Miasta. Fotografie archiwalne z albumów siedlczan Mariusz Forecki - Człowiek w ciemnych okularach Sputnik Photos - IS (not) Grupa Twórcza Fotogram - Fotografia Uliczna Związek Polskich Fotografów Przyrody - Wśród bagien i piasków Adam Krasuski - Nasz dom Adam Pańczuk - Karczeby Adam Trochimiuk - Tamten Świat Aleksander Skums - Białoruś – pewnego razu na prowincji Andrzej Polakowski - Pożegnanie taboru Arkadiusz Włodarczyk - Wierzby Franciszek Kupczyk - Ora Et Labora Jan Brykczyński - Boiko Jerzy Piątek - Smutek i urok prowincji Krzysztof Staniszewski - Centrum Emocji Marcin Jastrzębski - Pejzaż Samotny Mariusz Forecki - I Love Poland Michał Łuczak, Michał Dąbrowski - Wiosna Monidło - kolejna próba rehabilitacji Piotr Krupa - Barwy natury oczami ptaka Podlaski Przełom Bugu 2015 Wiesław Turno - Obrazy Wojtek Moskwa - SANSARA Nepal Zbigniew Tomaszczuk - Paralaksa Czasu
obrazek

Wojciech Sternak - Granice Percepcji

Fotografia wykorzystywana jest najczęściej do rejestracji widoków, które nas zachwyciły. Jeszcze bardziej fascynującym wydaje mi się poszukiwanie obrazów fotograficznych, których nasz wzrok nie mógł ogarnąć. Trzy cykle zaprezentowane na wystawie proponują właśnie takie przekraczanie możliwości percepcji naszego oka.

Cykl Światowidy powstaje konsekwentnie od 2003 roku. Mamy możliwość zobaczyć budowle, drzewa w sposób oderwany od naszej codziennej perspektywy zbieżnej. Jeśli pradawny Światowid patrzył na cztery strony świata równocześnie – tutaj my patrzymy na niego z tych wszystkich kierunków naraz.

Granica. Rekonesans wizualny to pierwszy w Polsce projekt dotyczący wizualnych poszukiwań przedwojennej granicy polsko-niemieckiej, temat dość szybko podchwycony przez innych. Za pomocą okularów 3D możemy interaktywnie przenosić się z jednego miejsca na drugie. W zależności które oko przymkniemy – widzimy granicę z jednej, bądź z drugiej jej strony.

Droga przez wodę to pradawny bród łączący Gdańsk z półwyspem helskim prowadzący przez środek Zatoki Gdańskiej. Całodzienny marsz i wszechogarniająca przestrzeń wody i nieba zostały pokazane w formie wielkoformatowych panoram pełnych detali i błękitów.

Wojciech Sternak

Wojciech Sternak
Fotograf i kulturoznawca. Adiunkt na Uniwersytecie Warszawskim (doktor sztuk pięknych). W 2006 roku wydał pierwszy polski album o katastrofie jądrowej „Cień Czarnobyla”. W 2013 roku zaprezentował w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie projekt dokumentalny „Dopóki. Wisła” opowiadający o Polsce z perspektywy jej najdłuższej rzeki. Od 2014r. tworzy wielowątkowy cykl badający wzajemny wpływ podróży i fotografii. W roku 2019 nakładem Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi opublikował album „Siedem dróg”. Dyrektor Studium Fotografii ZPAF. Popularyzuje fotografię poprzez spotkania autorskie, warsztaty (m.in. technik szlachetnych z XIX w)  i wystawy na terenie Polski i Europy.

Wystawa czynna do 14 lutego 2020 r. od poniedziałku do piątku w godz. 11:00-17:00.